Food: risotto met tomaat

door Anna

Nu het vakantie is heb ik weer tijd om langer te koken. Nieuwe dingen maken, recepten die langer duren, nu kan het eindelijk. Dit maal is het risotto met tomaat en kaas geworden, iets wat ik al langer wilde maken maar simpelweg geen tijd genoeg had. Toch is het een makkelijk recept, maar voor de risotto heb je geduld nodig. De ingrediënten:

Ik ben deze keer niet uitgegaan van een recept met bepaalde hoeveelheden, ik doe het lekker op gevoel en wat ik lekker vind. Vind jij bijvoorbeeld basilicum heel erg lekker, dan doe je er (verse, ik heb ditmaal geen verse gebruikt) en lekker veel basilicum in. We gaan naar de bereidingswijze:

Als eerste doe je wat boter in de pan en als deze bruist, gooi je er een kopje risottorijst bij. Als de risotto glazig is, doe je er een scheut bouillon bij. Dit moet telkens (droog)koken. Ook een kopje tomatensap mag tussendoor bij de rijst worden gegoten. Het geheel moet ongeveer een halfuur koken, steeds tussendoor proeven of je rijst al gaar is. Ten slotte doe je een flinke hand parmezaanse kaas door de risotto, of je serveert het eroverheen, wat jij wilt. Et voila, je hebt een gerecht wat overal bij geserveerd kan worden!

