Sunday foodies

door Anna

Op zondag zit ik altijd in mijn pyama. Of jogging. Of iets wat daarop lijkt. Want op zondag werk ik aan school en ben ik lekker thuis. Meestal moet ik voor mezelf koken en dan wordt het óf iets makkelijks óf iets uitgebreids. Vandaag heb ik pasta bolognese gemaakt. Omdat de pastasaus het lekkerst is als je hem zo lang mogelijk van te voren maakt, begon ik om een uur of 12 al aan de saus. En dan kan ik me niet inhouden! Tegen 4 uur heb ik een bord vol heerlijke pasta op. En als de avond dan aanbreekt, heb ik honger. Als je mij een beetje kent, weet je dat ik de hele dag door eet. Goede dingen (ik eet altijd soepjes), maar ook snacks (broodje kroket, chipje hier, koekje daar). Maar met dit sunday evening maal voel ik me best gezond! Vers geperste sinaasappelsap – ook al ben ik licht allergisch voor citrusvruchten, ik eet het altijd maar gewoon -, volle kwark met honing en cruesli en een geroosterde boterham met kaas (wel kaas van de markt natuurlijk). Ten slotte lekker achter de tv/laptop met een kop groene thee. Heerlijk!

