TAG: Zeven wereldwonderen

door Anna

Ik kreeg een hele leuke tag van Jennifer, namelijk de zeven wereld wonderen tag. Zij heeft deze gebaseerd op haar eigen wereldwonderen, ik wil hem graag beantwoorden in de originele staat. Waar ben ik geweest op de wereld, en welke plaatsen zijn mij het meest bijgebleven? Dat ga ik aan jullie vertellen!

1. Costa del Sol: Malaga, Marbella, Benalmadena, Torremolinos

Ik ben al meerdere keren in Malaga geweest, en het blijft een heerlijke streek. Ik hou van de winkels, het klimaat, de taal en cultuur. Ik wil ook graag stage lopen in deze streek, en ik denk dat dat dit jaar gaat gebeuren!

2. Madrid

Madrid is een echte authentieke Spaanse stad, en de sfeer die er hangt is geweldig. Gemoedelijk en gezellig, zoals we dat hier in Brabant zeggen! Ook heb ik nog nooit zo goed kunnen shoppen als in Madrid.

3. Valencia

Als ik niet in zuid Spanje stage kan lopen, wil ik graag in de buurt van Valencia stage lopen. Ik ben hier vorig jaar met de cruise geweest, en het is een enorme stad. Het heeft een beetje de zelfde sfeer als Malaga, aan het strand, grote winkels en mooie oude gebouwen. Hier wil ik nog wel eens naar terug op citytrip.

4. London

London is super! Lekker shoppen, het Britse accent en de vele thee om te drinken! Helaas is het weer in London vaak slecht, zo ook toen ik er was. Toch is er veel te zien en kan je je goed vermaken in deze grote stad.

5. Antwerpen

Ik vind Antwerpen heel erg leuk, ik hou van het Vlaams! Ik kijk dan stiekem ook altijd naar De Pfaffs! De oude gebouwen, mooie winkels, andere supermarkten als in Nederland… Het is misschien niet ver weg, maar je waant je in een heel andere sfeer.

6. Villefranche-sur-mer

Ook dit plaatsje heb ik met de cruise bezocht. Het is een schattig stadje vlakbij Nice. Het oogt heel chique, net als wel eens over de omliggende plaatsen wordt gezegd (Cannes red.). Ook kan je allemaal kleine straatjes met kleine winkeltjes bezoeken. Hier ben ik niet heel lang geweest, alleen een avondje. Op zich vond ik dit niet heel erg want Frankrijk is niet echt mijn land.

7.  Elba

Een grote fan van Italië ben ik niet, maar mijn eerste reis naar het buitenland met school kan ik me nog goed herinneren. Het was de eerste keer met een bus en naar Italië, erg spannend dus! Ook moesten we slapen in een tent, verschrikkelijk, dat is echt niets voor mij! Toch vond ik het er erg mooi en hebben veel aan verschillende watersporten gedaan. Zoiets doe ik normaal nooit op vakantie, en daarom vond ik het toch iets om te herinneren.

Ook Lissabon (Portugal), Santorini (Griekenland), Basel (Zwitserland) en Napels (Italië) vond ik mooie steden, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik hou gewoon van reizen!

En dan deel ik nog graag de steden/landen waar ik ooit nog eens heen wil: , Parijs, Gent, Brugge, Sevilla, Cordoba, Miami, Berlijn, Kopenhagen, Curacao, Buenos Aires, New York, Kaapstad, Wenen. Interrailen en alle groten plaatsen in Spanje bezoeken lijkt me echt helemaal het einde! Ach, dromen mag ;)

