Tag: My Makeup Story

door Anna

Ik kreeg deze tag van Laura van Beautyaddicts en vind deze erg leuk! Voor jullie heb ik hem ingevuld.

1. Hoe oud was je toen je met make-up begon?
Ik weet niet hoe oud ik precies was, maar in groep 8 had ik altijd een creamy eyeshadow van de Hema. Die deed ik altijd op naar school. Zo’n torentje van verschillende kleuren (3), en die had ik in het blauw en paars! Later werd de oogschaduw vervangen door mascara en zo doende kwamen er steeds andere producten bij.

2. Hoe ben je met make-up begonnen?
Zoals ik hierboven al vertelde kwam het steeds beetje bij beetje. Vroeger maakte ik ook zelf schminkboekjes (niet helemaal make-up maar wel een leuke vergelijking). Dan schminkte ik me steeds anders en maakte er foto’s van (stap 1, stap 2 etc.) en verwerkte dat later in een boekje.

3. Wat zijn enkele van je favoriete merken?
Er zijn verschillende merken die ik fijn vind, zo hou ik erg van het budget merk Catrice maar een mascara van Gosh vind ik ook fijn. De blush van Bourjois vind ik ook erg goed en zo kan ik bij elk merk wel een fijn product bedenken.

4. What does make-up mean to you?
Ik vind het erg leuk om me op te maken, het is een beetje hetzelfde als schilderen. Ik kan ook gerust een dagje zonder make-up de straat op gaan, het gaat me er niet om dat ik per sé make-up op moet hebben.

5. Als je maar 4 producten op je gezicht zou mogen dragen, welke zouden dat dan zijn?
Blush, mascara, oogpotlood en lippenbalsem. Deze look ‘draag‘ ik trouwens ook best vaak naar school bijvoorbeeld.

6. Wat vind je het leukste aan make-up?
Dat er steeds nieuwe producten zijn en het uittesten van die producten. Ik heb vaak ’s ochtends geen tijd om van alles aan te brengen, omdat ik ’s ochtends niet zo snel ben. Dan wordt het een simpel make-upje. Maar voor een feestje kan ik lekker lang tutten en ik vind het ook erg leuk om in mijn vrije tijd looks te maken of nieuwe producten te testen.

7. Wat vind je van drogisterij make-up versus duurdere merken?
Drogisterij make-up is prima, vooral als je de goede producten eruit weet te halen. Denk maar eens aan de Catrice nagellakjes! Ik heb ook een heel goed oogpotlood van de Etos.

8. Welke tip heb je voor beginnende make-up gebruikers?
Koop wat basic producten, van een goedkoop merk zoals Essence of Catrice en ga daar gewoon mee aan de gang. Gebruik niet te felle kleuren, begin simpel en met lichte tinten.

9. Welke make-up trend heb je nooit begrepen?
Er zijn wat dingen die ik zo lelijk vind, maar dit zijn niet echt trends. Het plamuurgezicht vind ik echt niet kunnen. Ook de spinnenpoten, ultra dunne wenkbrauwen of lipliner met lichte lipstick vind ik er niet uitzien.

10. Wat vind je van de beauty community op Youtube?
Die vind ik leuk! Er zitten natuurlijk ook youtubers tussen die er niet helemaal tussen horen, maar ik vind het super om verschillende filmpjes te zien van verschillende mensen. Ieder heeft zijn eigen ‘handschrift‘ dus elke look is weer anders. Reviews of andere dingetjes vind ik ook erg leuk om te zien in een filmpje.

Laura heeft 3 mensen getagd, dus ik doe dat ook!

– Chanine
– Lizzy
– Sharon

