Cruise 2010

door Anna

Dag 1 + 2: vliegen, op zee, gala

Het begin van de cruise… We vlogen met het vliegtuig naar Milaan. Daarna reden we in 2 uur in het transferbusje naar Genua, om daar in te schepen op de MSC Melody. Al snel waren we ingecheckt en gingen we naar het welkomsbuffet. We vlogen om 8 uur ’s ochtends en toen we rond 2 uur daar waren hadden we heel erg honger. Toen wilden we gaan zwemmen maar onze koffers waren nog niet in de kamer. Uiteindelijk waren onze koffers er en konden we gaan zwemmen. Dachten we. Want precies toen we buiten klaar lagen om te gaan zonnen, moesten we een Emergency oefening gaan doen. Toen dat af was konden we gelukkig de zon in. ’s Avonds hadden we meteen het Captins Dinner, de 1e gala avond.

Dag 3: Malaga, hat-game

Omdat we nog erg moe waren van de reis hebben we ’s ochtends ons ontbijt op de hut laten komen. Lekker luxe! Toen kwamen we ‘s middags aan in Malaga, Spanje. Daar hebben we heerlijk geshopt. Er was Rebajas en er waren allemaal leuke winkels. Hier moet je echt heen als je goed wilt shoppen! We hebben nog wat rond gelopen en zijn daarna weer terug naar de boot gegaan. ’s Avonds was er een spel waarbij je een hoedje door moet geven aan iemand anders. Als de muziek stopt ben je ‘af’. Ik werd natuurlijk weer meegetrokken door een van de jongens van het Entertainmentteam en moest meedoen. Ik heb niet gewonnen trouwens, haha.

Dag 4 + 5: Cadiz & Lissabon

Zondags kwamen we aan in Cadiz, een heel leuk klein stadje met smalle straatjes. Omdat het zondag was waren alle winkels dicht. Dat was erg jammer omdat we veel leuke dingen in de etalages zagen staan. De dag daarna gingen we naar Lissabon en daar hebben we ook weer geshopt. We gingen met de metro, wat eerst een gedoe was. Dat apparaat wilde geen briefjes aannemen van€20 dus nadat we  in een lange rij stonden, moesten we wisselen en weer opnieuw aansluiten. Lissabon is ook een erg mooie stad met oude gebouwen.

Dag 6 + 7: op zee & Casablanca

Op de 6e dag zaten we weer op zee. De 7e dag gingen we naar Marokko. Omdat we het niet helemaal veilig vonden om met zijn 2en te gaan, hebben we een excursie geboekt. We gingen naar de Moskee van Hassan II. We moesten onze schouders bedekken en schoenen uitdoen. Daarna hadden we heel erg honger en kwamen onderweg een MacDonalds tegen. Je kon er alleen met Dirhams betalen, die we niet hadden, dus hebben in een hotel er tegenover geld gewisseld. Het eten is daar trouwens heel goedkoop. Ik had een menu met een kipburger, friet en cola en dat was maar €2,-! ’s Avonds hebben we nog een cocktail genomen (happy hour!) en deed ik mee met een dansles.

Dag 8 + 9: op zee & Palma de Mallorca

Op dag 8 zaten we op zee, omdat we helemaal van Casablanca naar Palma moesten. De dag daarna kwamen we aan in Palma de Mallorca. We hebben een bus genomen naar het centrum. Daar heb ik weer wat dingetjes geshopt. ’s Avonds ben ik nog snel een internetcafé ingegaan (heel goedkoop vergeleken op de boot, €1,50 per half uur, op de boot was dat €10 (!) euro) en daarna gingen we weer terug naar het schip.

Dag 10: Valencia & gala

In Valencia hebben we een Citytour genomen, omdat ik graag de beroemde moderne gebouwen (Oceanografic Museum) wilde zien.  We hadden geluk dat we meteen boven in de bus konden zitten want andere mensen hebben 1.5 uur moeten wachten. ’s Avonds hadden we opnieuw gala en de obers kwamen nog aan met ijstaarten. Die waren trouwens helemaal niet zo lekker, haha.

Dag 11: Villefranche-sur-Mer

De laatste dag gingen we naar Frankrijk, Villefranche. Dit is een klein dorpje aan de Cote de Azur. Het was er echt heel mooi, dure restaurantjes, kleine winkeltjes. Je kon vanaf hier ook een excursie boeken naar St. Tropez of Monaco. Het duurdere gedeelte dus. Omdat dit zo’n klein dorpje was kon het schip niet aanleggen en moesten we met tenderbootjes aan land worden gebracht.

De 12e dag moesten we om 7 uur al uit de hut zijn en we vlogen pas ’s avonds om half 6 (!). We hebben dus erg lang op het vliegveld moeten wachten en ons moeten vermaken. Het was een erg geslaagde reis en ik zou echt meteen terug willen. De sfeer, de plaatsen, het was geweldig! Misschien over een jaar een stage in Malaga…?