Beautyfood

door Anna

Goed en gezond eten is belangrijk. Als ik een week slecht eet (lees: melkchocolade, fastfood etc.) dan zie je dat terug aan mijn huid, die krijgt dan pukkeltjes. Daarom heb ik uitgezocht welk eten goed voor verschillende delen van je lichaam zijn: huid, haar/nagels en voor je ogen.

Huid
– Amandel: bevatten eiwitten die een rol spelen bij de vorming en herstel van je huidcellen. Hierdoor word je huid dus sterk en soepel
– Donkeroranje/rode groenten: zorgen voor een goede hydratatie van de huid. Als je een droge huid hebt is het verstandig om veel van deze te eten!
– Wortel: bevat caroteen en daardoor krijgt je huid natuurlijke tint. Niet te veel eten natuurlijk anders krijg je een oranje gloed!
Vis/vlees/noten: bevat collageen wat ervoor zorgt dat je een strakke en elastische huid krijgt
Avocado/brood/spinazie etc.: bevat Vitamine E, wat ervoor zorgt dat littekens sneller herseld worden en de (huid)cellen vernieuwen sneller
Garnalen/Scampi’s: voor de meiden die juist een vettere huid hebben: garnalen voorkomen dat je huid nog vetter wordt
Olijfolie: voor een soepele huid en tegen rimpels
Paprika: beschermt tegen UV straling
Water: voor een goede vochtbalans van je huid

Haar/nagels
Peulvruchten/vlees/vis/ei: bevat Vitamine B wat ervoor zorgt je huid en haar in goede conditie te houden
Ei/melk/noten/spinazie/asperges: bevat Vitamine B2 wat zorgt voor gezonde nagels en een stimulerende haargroei
Zuivelproducten: calcium zorgt voor sterke nagels en haren
Margarine/boter: bevat Vitamine D wat gespleten haarpunten voorkomt

Ogen
Gekleurde groenten/vruchten: bevat Vitamine A en is goed voor je ogen
Bessen: zijn goed voor de doorbloeding rondom je ogen (ook de huid dus) en voorkom je kringen of wallen
Ei/melk/noten/spinazie/asperges: bevat Vitamine B2 wat je ogen beschermt tegen zonlicht
Vette vis: bevat Omega 3 vetzuren die goed zijn voor je ogen

Advertenties