London – What to do?

door Anna

Na mijn shoplog online te hebben gezet en weer een beetje ben bijgekomen van de reis begin ik aan mijn verslagje! Het was superleuk, we kregen veel vrije tijd en ik heb dus goed kunnen shoppen. De eerste dag dat we daar waren deden we een city tour langs alle bekende bezienswaardigheden en van 12 tot 20 kregen we vrije tijd. Natuurlijk gingen we eerst naar Oxford Street om de Primark te zoeken en wat een geluk, de eerste winkel op de hoek was de Primark! Het was echt een gekkenhuis, het was ZO druk! Ik heb wel heel wat leuke dingen nog kunnen vinden zoals jullie gezien hebben in mijn shoplog. Daarna gingen we naar de New Look en we waren al best moe dus gingen een Icecoffee halen bij de Starbucks.
De tweede dag zijn we naar Greenwich geweest maar het regende zo hard dat we alleen de Starbucks ingeweest zijn. Greenwich is verder ook niet zo groot en er zijn niet zoveel winkels. ’s Middags gingen we naar Covent Garden. Een gebied met veel winkels en een grote overdekte markt. Daar heb ik nog een H&M jurkje kunnen scoren (die ik al wou maar steeds uitverkocht was in mijn maat, in Nederland).

Omdat ik helemaal geen verwachtingen had van te voren en hele andere winkels heb gevonden waar je echt heen moet, hier een list:

Beauty
Boots en Superdrug zijn een beetje de chiquere Kruidvats van Engeland. Er zijn superveel make-up merken en voor ieder budget is er wel wat. Zo kocht ik een blush van mijn laatste pond (los geld krijg je niet terug in Euro’s) en die was maar 1 pond! Die was van het merk Makeup Academy. Je hebt er ook de bekende merken Gosh, Rimmel, Maxfactor etc.

 

Fashion
Dit zijn superleuke winkels die ik heb gezien in London. De Primark is ook erg druk net als in Rotterdam dus dat was een beetje een tegenvaller. Er was wel vakantie, ook in Engeland zelf dus misschien was het daardoor drukker als normaal. De Topshop was ook echt supermooi. Omdat we hem pas op het eind vonden kon ik er niet meer rustig rondkijken omdat we terug naar de bus moesten.

  
    

Food
Er was op food gebied niet zo heel veel bijzonders, heb de cupcake winkel niet meer gevonden die in Covent Garden zat dus dat was wel jammer. Maar ik heb wel superveel leuke dingen gezien bij de Marks en Spencers. De supermarkt is daar heel anders als in Nederland. Heel veel verse maaltijden en de logo’s vond ik veel leuker! Ze verkopen er ook schattige taarten en cupcakes, moeten ze ook echt in Nederland gaan doen! Ik heb er cupcakevormpjes gekocht en room voor in taartjes (heb ik in Nederland nooit kunnen vinden!). Verder is de Starbucks natuurlijk altijd lekker. We hebben op de regendag heerlijke warme Cafe White Mocca gedronken binnen!

  

