Sporten…

door Anna

Sport. De een doet er al jaren aan, de ander vindt het maar niets. Ikzelf heb vroeger op turnen gezeten, in de selectie, met wedstrijden enzo. Op een gegeven moment moest ik rare (enge) salto’s over de bok en aan de brug doen. Daardoor durfde ik het allemaal niet meer en ben toen gestopt. Nu doe ik dus al jaren niet meer aan sport. Ik wilde steeds wel iets gaan doen, goh wat ik allemaal wel niet overwogen heb:
Dansen, maar dat was het toch nét niet want er woonden hier toen geen leuke meiden in het dorp.
Hockey, toch maar niet want het was wel heel ver fietsen.
Fitness, heb ik zelfs nog een proefles gedaan met een vriendin, maar we vonden het toch niet alles.
En nu wil ik dus écht gaan sporten. Ik heb al jaren last van mijn nek en rug en ben ook naar de fysio geweest daarvoor. Ze zei ook dat het goed zou zijn als ik zou gaan sporten… Ik heb namelijk 0 spierkracht in mijn armen, waardoor ik alle spieren van mijn rug en nek gebruik. Daarom heb ik er ook altijd last van! Daarnaast heb ik echt een conditie van 0, ik ben al moe van 5 trappen als ik bovenin les heb op school. En daarom wil ik nu dus écht gaan sporten.
Tegenover mijn studentenkamer zit Health City, fitness, gratis drankjes, gratis sauna en zonnebank. Daarnaast hebben ze leuke groepslessen waarvan Latin Moves mij erg aansprak. Volgens mij is er zelfs 25% studentenkorting, dus ik ga morgen maar eens een bezoekje wagen, om te kijken hoe duur het is.

Welke sport beoefenen jullie of sporten jullie ook niet?

