Back from holiday!

door Anna

Hallo iedereen! Ik ben (al een tijdje) terug van mijn cruise! En ik ga er een stukje voor jullie over schrijven. Ik zal verder niet heel veel posts sturen, dat hadden jullie al gemerkt, omdat ik nu druk aan het werk ben om wat geld bij te verdienen! Ook ben ik nog 3 daagjes naar zee geweest met een vriendin, en kon dus ook niets posten. Nouja, hier is alvast mijn vakantieverhaal…

Een cruise had ik nog nooit gemaakt, maar het is echt zoooo leuk! Je komt elke keer in een ander dorpje of stad dus je kan elke keer shoppen of cultuur proeven. Vooral omdat wij 4 verschillende landen afgingen (Frankrijk, Griekenland, Turkije en Italie) zag je echt verschillen tussen de landen! In Griekenland was de zee bijvoorbeeld superblauw en zag je alleen maar mooie witte huisjes, en in Turkije waren de mannen heel erg opdringerig om iets te kopen. In Turkije ben ik in Kusadasi geweest, waar een hele bazaar was waar je nepartikelen kon kopen. Ik heb daar een paar shirtjes vandaan, maar dan wel diegene waarvan je niet zag dat ze nep waren, je had namelijk ook van die shirtjes waarvan je meteen kon zien dat ze nep waren. Die ik had gevonden gelukkig niet, dus ik dacht voor die paar euros neem ik ze mee! (Na heeeel veel afdingen natuurlijk!) Verder heb ik niet veel geshopt. In Griekenland nog een lange harembroek en een paar oorbellen, in Italie nog een wrapvestje (6 euro maar!). Het viel me trouwens op dat de Zara in Griekenland heeeel erg duur was, daar heb ik dus niets gekocht…! Verder was de boot opzich ook supersuper vet! Je kon de hele dag eten, om 4 uur bijvoorbeeld een taartenbuffet en broodjes, of om 12 uur snachts een crepebuffet! Wauw… En er was natuurlijk een zwembad, 2 jacuzzi’s, en de hele dag entertainment. Een cruise maken is voor iedereen een aanrader!
Hier nog wat fototjes om jullie een beetje een beeld te geven;

-

Eerst natuuuurlijk Starbucks @ Schiphol!

-

Haha, Turkse thee van een jongen uit de bazaar

-

Ik op de rand van de Jacuzzi (hier nog wel bruin, dat is er nu al bijna af helaas..)

-

4 uur TeaTime. Thee en koffie met koekjes, taartjes, broodjes noem het maar op!

-

Op een ezel naar boven in Santorini. De boot erachter is trouwens niet ons cruiseschip.

-

Dit was wel het schip.

-

Leuke obers die echt alles voor je deden, superaardig allemaal!

-

De laatste ochtend voordat we weer naar huis gingen, moe! Eventjes nog lekker liggen bij de jacuzzi’s voor de terugreis.

