Jongens in alle soorten en maten…

door Anna

Jongens… Alle meiden hebben er mee te maken, zien ze elke dag en iriteren zich er wel eens aan. Ik wil jullie graag vertellen over hoe ik sommige jongens zie, er zijn namelijk verschillende types. Laten we beginnen met het nerdje. Deze zijn soms teruggetrokken, of ze schreeuwen juist heel hard dat ze DE GAME ZO VET VINDEN. Nogal iritant vind ik zelf. Sommige nerden kruipen echter uit hun schulp en denken dan dat ze heel wat zijn, dan worden ze arrogant enzo. Ik ben niet zo van zulke types! Ten tweede hebben we het gangstertje. Ook deze jongen denkt dat hij heel wat is, laat zich altijd duidelijk horen en soms hoor je altijd muziek om zich heen. Hij probeert vaak meisjes (‘chickiesss’) om zijn vinger te winden en zijn vrienden (‘mattiesss’) zijn precies hetzelfde als hij. Ook kan ik me niet echt vinden in deze jongen. Ik vind dat ze niet zichzelf zijn, ze proberen stoer te doen en willen alleen maar in de belangstelling staan; daar houd ik niet van! Dan hebben we nog de partyboy. Gaat altijd uit, sowieso ieder weekend. Vaak dronken. Heeft elke week een ander meisje. Wie houdt er nou van zo’n jongen die elke week een ander meisje heeft?! Precies, niemand. Ook is er een rocker/gothic jongen. Deze leven van muziek, en bezoeken dan ook vaak bandjes. Ik houd niet van zulke muziek, maar jullie kunnen je vast wel een beeld vormen van deze jongen; lang haar, soms zwarte kleding, leren jasje etc. Ook dit is niet mijn type… Dan komen we bij de wél leuke jongenssoorten. De gayvriend. Deze is zó fijn! Altijd samen shoppen, gek doen of lekker roddelen. Met deze jongen ben je uren zoet. Ieder meisje heeft toch recht op een leuke gayvriend?! En dan de gewóne hollandse jongen. Ik kan hem niet goed omschrijven maar dit is voor mij de leukste soort. Niet voor iedereen, want een vriendin van mij kickt juist weer op de foute boys. Een jongen moet eerlijk zijn, lief en om je geven. Alle bovenstaande jongens kúnnen dit ook wel (denk ik) maar zijn niet voor mij bestemd. Ik wil niet te kieskeurig zijn, maar ik let wel op met wat voor jongen ik te maken heb. Een jongen moet je goed leren kennen, en hem kunnen vertrouwen!

